Einleitung
Hallo zusammen,
es ist schön zu sehen, dass immer mehr neue User im Forum
anzutreffen sind. Da viele von euch noch wenig, bis gar keine Erfahrung mit einem
YouTube-Channel haben, oder einfach nicht wissen, wie sie ihren Kanal und ihre
Videos zwischen den vielen anderen auf YouTube besser zur Geltung
bringen sollen, haben wir entschlossen, ab heute einen Einsteigerguide zu
veröffentlichen, der dazu dient, einige eurer Fragen zu beantworten und viele nützliche
Tipps mitzunehmen. Ich denke, dass auch viele bereits erfahrene
YouTuber davon noch profitieren können.
Wichtig: Dies ist noch keine Finale Version!
Wir werden diesen Thread immer weiter ausbaue. Wenn euch was einfällt schickt mir ne PM
Freedom Angbote:
Youtube Tools:
Youtube Trendsdashboard
Mit diesem Tool könnt ihr schauen was z.b bei den 18-24 Jährigen Männlichen Usern in Deutschland gerade IN ist.
Google Trends
Das gleiche wie Youtube Trendsdashboard, nur etwas genauer für die Google Suche
Mit dem Kombi aus beidem könnt ihr euch neue Ideen für eure Videos und holen und hab die Chance ins Trending zukommen
Kostenlose Videoschnittsoftware:
Kostenlose Audiobearbeitungssoftware:
Die Crator Academy ist immer einen Besuch wert, dort findet eigendliche alle Antworten zu euren Fragen und das beste ist ihr könnt eurer Wissen selbst testen. Einige Bespiele für Kurse habe ich euch rausgesucht
Die Startseite erreicht ihr immer unter :
https://creatoracademy.withgoogle.com/?hl=de
ersetzt ihr das de durch en, kommt ihr auf die Englische Academy, dort sind manchmal mehr Inhalte verfügbar!
Neue Inhalte sind rot und fett markiert. Momentan sind die meisten noch auf Englisch, aber demnächst werden mehr deutsche Inhalte hinzukommen.
Core building blocks
http://www.youtube.com/yt/creators/get-started.html
Plan a blueprint for success
Find your voice and make it real on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/blueprint.html
Make your first video a success Package your video for viewers to discover
http://www.youtube.com/yt/creators/first-upload.html
The subscriber advantage Build your fan base to drive success
http://www.youtube.com/yt/creators/subscriber-advantage.html
Search and discovery on YouTube
How your video can reach new viewers
http://www.youtube.com/yt/creators/discovery.html
Introduction to YouTube Analytics Track your success on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/using-analytics.html
Create great content
http://www.youtube.com/yt/creators/great-content.html
Make something you love Stay inspired and sustain your passion
http://www.youtube.com/yt/creators/inspiration.html
Create videos that attract viewers Essentials for your creative strategyhttp://www.youtube.com/yt/creators/get-viewers.html
Keep viewers happy
Building a loyal fan base
http://www.youtube.com/yt/creators/keep-viewers-happy.html
See what keeps your audience's attentionMastering engagement with your viewers YTA2
http://www.youtube.com/yt/creators/engagement-analytics.html
Production guidebook - English (PDF)
http://www.youtube.com/yt/creators/medias/pdfs/yt-creators-production-guide.pdf
Build your brand
http://www.youtube.com/yt/creators/build-brand.html
Why your brand is important
Building your brand identity on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/brand-identity.html
Welcome new fans with your channel
trailer
Give your channel a proper introduction
http://www.youtube.com/yt/creators/trailers.html
Tools for branding and featured content Give your videos a strong identity
http://www.youtube.com/yt/creators/branding-tools.html
Top strategies for family entertainment channels
http://www.youtube.com/yt/creators/family-entertainment.html
Top strategies for music artists and album promotion
http://www.youtube.com/yt/creators/music.html
Top strategies for gaming channelshttp://www.youtube.com/yt/creators/gaming.html
Develop your audience
http://www.youtube.com/yt/creators/engage-audience.html
Use your title and thumbnail to get discoveredTell a cohesive story about your video
http://www.youtube.com/yt/creators/tell-a-story-through-your-thumbnail-title-description.html
Understand your audience
Viewing patterns and methods of discoverability YTA 1
http://www.youtube.com/yt/creators/discoverability-analytics.html
Get your viewers to interact Maximize engagement with your annotations and descriptions
http://www.youtube.com/yt/creators/get-your-viewers-to-act-with-annotations-and-descriptions.html
Curate your content with playlists and sectionsTools for an attractive, well-organized channel(aka trendsetter)
http://www.youtube.com/yt/creators/trendsetter.html
Stay top-of-mind with your fansEngage your fans regularly with uploads and more
http://www.youtube.com/yt/creators/freshness.html
Measure success beyond one videoEffectiveness of extending watch sessions
http://www.youtube.com/yt/creators/viewership-analytics.html
Grow your channel with other creators
Collaborate and cross-promote
http://www.youtube.com/yt/creators/collaboration.htm
l
Reach a global audience
The power of closed captions (CC) and subtitles
http://www.youtube.com/yt/creators/captions.html
Using ads to promote your channelInvesting in promotion and measuring success
http://www.youtube.com/yt/creators/ad-promotion.html
Drive fan engagement
http://www.youtube.com/yt/creators/fans.html
Get discovered across Google Make it easy for your fans to find and connect with you
http://www.youtube.com/yt/creators/strengthen-ties.html
Principles for building a sustainable communityThe power of fan bases
http://www.youtube.com/yt/creators/build-a-sustainable-community.html
Invite conversation with your fans
Top fans and video comments(top fans, comments)
http://www.youtube.com/yt/creators/invite-conversation.html
Engage with audiences beyond YouTubeExtend your reach with social media
http://www.youtube.com/yt/creators/reach-beyond.html
Entice new fans with magic momentsHow big events and live streaming can help you connect
http://www.youtube.com/yt/creators/big-events-live.html
Key behaviors of your subscribers
Converting viewers into fans YTA 4
http://www.youtube.com/yt/creators/fan-analytics.html
Grow your audience boot camp
http://www.youtube.com/yt/creators/grow-audience-bootcamp.html
Engage your audience boot camphttp://www.youtube.com/yt/creators/engage-bootcamp.html
Youtube Playbook for Brands (eng)
Wer ein Unternehmen oder eine Marke aufbauen will , wird im Playbook für Unternehmen sicher einige wichtige Tipps finden.
https://think.storage.googleapis.com/docs/creator-playbook-for-brands_research-studies.pdf
Think with Google (Deutsch)
Alles rund um Youtube , Werbetreibende auf Youtube und vieles mehr....
Sollte ihr jetzt noch Fragen haben oder Hilfe benötigen, postet doch einfach ins Forum oder schreibt uns ein Ticket.
Hallo zusammen,
es ist schön zu sehen, dass immer mehr neue User im Forum
anzutreffen sind. Da viele von euch noch wenig, bis gar keine Erfahrung mit einem
YouTube-Channel haben, oder einfach nicht wissen, wie sie ihren Kanal und ihre
Videos zwischen den vielen anderen auf YouTube besser zur Geltung
bringen sollen, haben wir entschlossen, ab heute einen Einsteigerguide zu
veröffentlichen, der dazu dient, einige eurer Fragen zu beantworten und viele nützliche
Tipps mitzunehmen. Ich denke, dass auch viele bereits erfahrene
YouTuber davon noch profitieren können.
Wichtig: Dies ist noch keine Finale Version!
Wir werden diesen Thread immer weiter ausbaue. Wenn euch was einfällt schickt mir ne PM
Freedom Angbote:
- Freedom Germany Hitbox Kanal
- Freedom Germany Spotlights
- Häufig gestellte Fragen (FAQ)
- Tubebuddy Gratis - zum Englischen Thema (Mächtiges Youtube Toolkit für Chrome!)
Youtube Tools:
Youtube Trendsdashboard
Mit diesem Tool könnt ihr schauen was z.b bei den 18-24 Jährigen Männlichen Usern in Deutschland gerade IN ist.
Google Trends
Das gleiche wie Youtube Trendsdashboard, nur etwas genauer für die Google Suche
Mit dem Kombi aus beidem könnt ihr euch neue Ideen für eure Videos und holen und hab die Chance ins Trending zukommen
Kostenlose Videoschnittsoftware:
- Windows Movie Maker (für Win7 , 8 & 10) ll Download
Kostenlose Audiobearbeitungssoftware:
- Audacity ll Download
- Ideen um einen Youtube Kanal zu Promoten (von Hans-Peter Brill) - Zum Thema
- Google Adwords - Funktioniert auch für Youtube, für Neukunden gibts ne kostenlose Beratungshotline 0800 6270 942 wenn sie 10 € oder mehr pro Tag ausgeben, mehr dazu.
Die Crator Academy ist immer einen Besuch wert, dort findet eigendliche alle Antworten zu euren Fragen und das beste ist ihr könnt eurer Wissen selbst testen. Einige Bespiele für Kurse habe ich euch rausgesucht
Die Startseite erreicht ihr immer unter :
https://creatoracademy.withgoogle.com/?hl=de
ersetzt ihr das de durch en, kommt ihr auf die Englische Academy, dort sind manchmal mehr Inhalte verfügbar!
Neue Inhalte sind rot und fett markiert. Momentan sind die meisten noch auf Englisch, aber demnächst werden mehr deutsche Inhalte hinzukommen.
Core building blocks
http://www.youtube.com/yt/creators/get-started.html
Plan a blueprint for success
Find your voice and make it real on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/blueprint.html
Make your first video a success Package your video for viewers to discover
http://www.youtube.com/yt/creators/first-upload.html
The subscriber advantage Build your fan base to drive success
http://www.youtube.com/yt/creators/subscriber-advantage.html
Search and discovery on YouTube
How your video can reach new viewers
http://www.youtube.com/yt/creators/discovery.html
Introduction to YouTube Analytics Track your success on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/using-analytics.html
Create great content
http://www.youtube.com/yt/creators/great-content.html
Make something you love Stay inspired and sustain your passion
http://www.youtube.com/yt/creators/inspiration.html
Create videos that attract viewers Essentials for your creative strategyhttp://www.youtube.com/yt/creators/get-viewers.html
Keep viewers happy
Building a loyal fan base
http://www.youtube.com/yt/creators/keep-viewers-happy.html
See what keeps your audience's attentionMastering engagement with your viewers YTA2
http://www.youtube.com/yt/creators/engagement-analytics.html
Production guidebook - English (PDF)
http://www.youtube.com/yt/creators/medias/pdfs/yt-creators-production-guide.pdf
Build your brand
http://www.youtube.com/yt/creators/build-brand.html
Why your brand is important
Building your brand identity on YouTube
http://www.youtube.com/yt/creators/brand-identity.html
Welcome new fans with your channel
trailer
Give your channel a proper introduction
http://www.youtube.com/yt/creators/trailers.html
Tools for branding and featured content Give your videos a strong identity
http://www.youtube.com/yt/creators/branding-tools.html
Top strategies for family entertainment channels
http://www.youtube.com/yt/creators/family-entertainment.html
Top strategies for music artists and album promotion
http://www.youtube.com/yt/creators/music.html
Top strategies for gaming channelshttp://www.youtube.com/yt/creators/gaming.html
Develop your audience
http://www.youtube.com/yt/creators/engage-audience.html
Use your title and thumbnail to get discoveredTell a cohesive story about your video
http://www.youtube.com/yt/creators/tell-a-story-through-your-thumbnail-title-description.html
Understand your audience
Viewing patterns and methods of discoverability YTA 1
http://www.youtube.com/yt/creators/discoverability-analytics.html
Get your viewers to interact Maximize engagement with your annotations and descriptions
http://www.youtube.com/yt/creators/get-your-viewers-to-act-with-annotations-and-descriptions.html
Curate your content with playlists and sectionsTools for an attractive, well-organized channel(aka trendsetter)
http://www.youtube.com/yt/creators/trendsetter.html
Stay top-of-mind with your fansEngage your fans regularly with uploads and more
http://www.youtube.com/yt/creators/freshness.html
Measure success beyond one videoEffectiveness of extending watch sessions
http://www.youtube.com/yt/creators/viewership-analytics.html
Grow your channel with other creators
Collaborate and cross-promote
http://www.youtube.com/yt/creators/collaboration.htm
l
Reach a global audience
The power of closed captions (CC) and subtitles
http://www.youtube.com/yt/creators/captions.html
Using ads to promote your channelInvesting in promotion and measuring success
http://www.youtube.com/yt/creators/ad-promotion.html
Drive fan engagement
http://www.youtube.com/yt/creators/fans.html
Get discovered across Google Make it easy for your fans to find and connect with you
http://www.youtube.com/yt/creators/strengthen-ties.html
Principles for building a sustainable communityThe power of fan bases
http://www.youtube.com/yt/creators/build-a-sustainable-community.html
Invite conversation with your fans
Top fans and video comments(top fans, comments)
http://www.youtube.com/yt/creators/invite-conversation.html
Engage with audiences beyond YouTubeExtend your reach with social media
http://www.youtube.com/yt/creators/reach-beyond.html
Entice new fans with magic momentsHow big events and live streaming can help you connect
http://www.youtube.com/yt/creators/big-events-live.html
Key behaviors of your subscribers
Converting viewers into fans YTA 4
http://www.youtube.com/yt/creators/fan-analytics.html
Grow your audience boot camp
http://www.youtube.com/yt/creators/grow-audience-bootcamp.html
Engage your audience boot camphttp://www.youtube.com/yt/creators/engage-bootcamp.html
Youtube Playbook for Brands (eng)
Wer ein Unternehmen oder eine Marke aufbauen will , wird im Playbook für Unternehmen sicher einige wichtige Tipps finden.
https://think.storage.googleapis.com/docs/creator-playbook-for-brands_research-studies.pdf
Think with Google (Deutsch)
Alles rund um Youtube , Werbetreibende auf Youtube und vieles mehr....
Sollte ihr jetzt noch Fragen haben oder Hilfe benötigen, postet doch einfach ins Forum oder schreibt uns ein Ticket.
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